Téma: Cesty

V skratke

Koniec katastrofálnych výtlkov. Zdedeného dedičstva po svojich predchodcoch sa chcem definitívne zbaviť. Po desaťročiach sme opravili vozovku Mosta SNP. Mojim cieľom je do roku 2021 opraviť všetky hlavné ťahy v meste.

 Viac detailov

Bratislava sa po dlhých rokoch dočkala masívnej opravy ciest po celom meste. Do opráv komunikácií tento rok investujeme 7 miliónov eur, štát prispeje 9 miliónmi. Celkovo sa opraví sto kilometrov jazdných pruhov. Za posledné tri roky to bude až 200 km opravených ciest, čo tu v minulosti nebolo. To je akoby sme spravili cestu z Bratislavy do Žiliny, a to nie je málo! Výrazne mesto investovalo do opráv ciest už v roku 2016, keď sme na tento účel použili 11,5 milióna eur, čo je približne toľko ako do opráv ciest investovalo vedenie mesta v rokoch 2010-2014 dohromady.

Mojou víziou je do roku 2021 opraviť všetky hlavné ťahy v Bratislave. Pripravili sme ucelenú koncepciu, na ktorú sme vyčlenili finančné zdroje. Pri opravách ciest pritom nejde o žiadne látanie výtlkov, ale o ich komplexnú opravu.

Okrem ciest sa mesto stará aj o chodcov. Aj v tomto roku je súčasťou balíka opráv vybudovanie bezbariérových úprav dosvetľovaných priechodov pre chodcov, opravíme 19 km chodníkov a 26 bezpečnejších zastávok MHD.

Len minulý rok hlavné mesto opravilo 50 km ciest, 10 km chodníkov, 19 ník na zastávkach MHD a nechýbali ani bezbariérové úpravy priechodov pre chodcov (200). Nanovo boli premaľované všetky priechody pre chodcov, ako i vodorovné značenia veľkých križovatiek. Rovnako sme sa pustil aj do nepopulárnych opatrení a minulý rok sme nechali konečne po 45 rokoch cez letné prázdniny opraviť vozovku na Moste SNP. Najprv sa opravovali vonkajšie jazdné pruhy počas mesiaca júl a následne v auguste vnútorné jazdné pruhy. Odstránené boli pôvodné asfaltové a izolačné vrstvy z povrchu oceľovej mostovky, na ktorú sa po dočistení postupne kládli vrstvy liateho asfaltu. Opravu mosta po celý čas dozoroval autorský aj stavebný dozor, ktorý zodpovedal za kvalitu. Prejazd mostom je teraz oveľa bezpečnejší ako pred opravou.

 Menej detailov
temy/cesty/opravy.jpg

Najčastejšie otázky

temy/cesty/snp2.jpg

Pri opravách ciest nejde o žiadne látanie výtlkov, ale o ich komplexnú opravu. Do opráv komunikácií tento rok investujeme 7 miliónov eur, štát prispeje 9 miliónmi. Celkovo sa opraví sto kilometrov jazdných pruhov. Za posledné tri roky to bude až 200 km opravených ciest, čo tu v minulosti nebolo. To je akoby sme spravili cestu z Bratislavy do Žiliny, a to nie je málo! Mojou víziou je do roku 2021 opraviť všetky hlavné ťahy v Bratislave.

Prejazd mostom je teraz oveľa bezpečnejší ako pred opravou. Na ňu čakali Bratislavčania dlhých 45 rokov. Najprv sa opravovali vonkajšie jazdné pruhy počas mesiaca júl a následne v auguste 2017 vnútorné jazdné pruhy. Odstránené boli pôvodné asfaltové a izolačné vrstvy z povrchu oceľovej mostovky, na ktorú sa po dočistení postupne kládli vrstvy liateho asfaltu. Opravu mosta po celý čas dozoroval autorský aj stavebný dozor, ktorý zodpovedal za kvalitu.

Okrem ciest sa mesto stará aj o chodcov. Aj v tomto roku je súčasťou balíka opráv vybudovanie bezbariérových úprav dosvetľovaných priechodov pre chodcov, opravíme 19 km chodníkov a 26 bezpečnejších zastávok MHD.

Len minulý rok hlavné mesto opravilo 10 km chodníkov, 19 ník na zastávkach MHD a nechýbali ani bezbariérové úpravy priechodov pre chodcov (200).

Novinky k téme: Cesty

placeholder.png

Prvé záchytné parkovisko vznikne vo Vrakuni

15.02.2018, Článok

Projekt pre parkovisko Cintorín Vrakuňa je vo fáze vysporiadania pozemkov, od ktorého sa bude odvíjať časový termín jeho výstavby. Predpokladaný počet parkovacích miest je približne dvesto.

 Čítať viac
blog/radialy_spojnice.jpg

Hlavné mesto opraví do roku 2021 všetky hlavné ťahy

15.02.2018, Článok

Koniec katastrofálnym výtlkom - konečne! Zdedeného dedičstva po svojich predchodcoch sa chce primátor Ivo Nesrovnal definitívne zbaviť. Cieľom mesta je do roku 2021 opraviť 9 radiál a tri spojnice k nim.

 Čítať viac
blog/cesty.jpg

Aby sa v Bratislave lepšie cestovalo

15.02.2018, Článok

Koľajová doprava je kostrou dopravného systému Bratislavy a zároveň najdôležitejším spôsobom, ako odľahčiť cestnú infraštruktúru. Prioritou hlavného mesta je preto rozširovanie a skvalitňovanie koľajovej dopravy. Električka či prímestský vlak totiž nezostane trčať v zápche. A tá je, bohužiaľ, stále dennodenným rituálom mnohých Bratislavčanov, ktorí cestujú do práce autom. Bratislava má dnes približne 80 km nevyužívaných koľajových trás, ktorými môžu premávať mestské ako aj prímestské vlaky a tie chceme využiť.

 Čítať viac
blog/masivne-opravy-ciest.jpg

Masívne opravy ciest

15.02.2018, Blog

(Text vyšiel ako stĺpček v Bratislavských novinách) Bratislava sa mení k lepšiemu. Bratislavské cestné tankodromy sa dostali aj do povestí a legiend nášho mesta. Bola to jedna z vecí, ktorej som pri návratoch domov do Bratislavy nikdy nerozumel. Preto boli poriadne opravy – to znamená žiadne plátanie, ale komplet nové povrchy – jedna zo základných vecí, ktorým sa v úrade venujem. Pomohli nám aj dotácie od vlády, ale nakoniec, aj tie bolo treba vyrokovať. Podarilo sa, a v roku 2018 nás čakajú najrozsiahlejšie opravy ciest, aké si naše mesto pamätá.

 Čítať viac
blog/myto1.jpg

Dobré správy z Trnavského mýta

04.02.2018, Blog

Mám za sebou kontrolný deň na Trnavskom mýte. Hoci to tam momentálne vyzerá ako „po výbuchu“, s potešením konštatujem, že práce napredujú podľa harmonogramu. Ak veci pôjdu ako doteraz, už v lete 2018 sa tento chátrajúci a dlhodobo zanedbávaný kus Bratislavy konečne premení na moderný tranzitný uzol so službami na úrovni 21. storočia.

 Čítať viac
Logo Denník N

Menej vykrikovať, viac pracovať

12.12.2017, Odkaz na článok

Keď táto vláda na náš podnet zapracovala vzťah k Bratislave ako k hlavnému mestu do programového vyhlásenia, vnímal som to nielen ako symbolický, ale aj prelomový krok. Ukazuje sa, že vzťah vlády a mesta môže byť aj konštruktívny, bez ohľadu na politickú príslušnosť. To hodnotím veľmi pozitívne, pretože to nebývalo zvykom. Po prvýkrát v histórii sa výjazdové zasadanie vlády uskutočňuje v hlavnom meste a ja som rád, že sa tak posúvame od symbolom ku konkrétnym veciam.

 Čítať viac (Denník N)
Logo Hospodárske Noviny

Ivo Nesrovnal: Dopravný kolaps je naša šanca

08.12.2017, Odkaz na článok

Dopravu považujem za kľúčovú oblasť ďalšieho rozvoja mesta a dobré riešenia potrebujeme ako soľ.

 Čítať viac (HN Online)
placeholder.png

Bratislava potrebuje rozpočet

22.11.2017, Blog

Text vyšiel ako stĺpček v Bratislavských novinách. V týchto dňoch robia poslanci v zastupiteľstve kľúčové rozhodnutia k budúcoročnému rozpočtu. Mestu sa v rámci pomerov darí dobre: máme prostriedky na rozvojové projekty, po rokoch vieme kontinuálne investovať do potrebných vecí ako verejná doprava, dôležité križovatky, znižovať tak investičný dlh, ktorý sme si pred sebou tlačili celé desaťročia.

 Čítať viac
Logo Hospodárske Noviny

Bratislava v lete

11.08.2017, Odkaz na článok

Prázdniny v meste majú veľmi špecifickú atmosféru. Mesto sa vyľudní, trocha opadne každodenný stres bežného roku. Ľudia spomalia a ak akurát nie sú zásadné politické turbulencie, menej riešia veci, ktoré človeku inokedy pripadajú podstatnejšie. A čo je dôležité, je aj menej nadávania, hejtov a frflania na všetko naokolo. Ako primátor viem o frflaní veľa, lebo popri každej veci, ktorá sa nám podarí, je ďalších päťsto, ktoré na riešenie ešte čakajú. A ľudia mi to, samozrejme, radi pripomínajú.

 Čítať viac (HN Online)
Logo Hospodárske Noviny

Most k západným štandardom

14.07.2017, Odkaz na článok

Začali sme rekonštrukciu Mosta SNP. Počtom metrov, ktoré opravíme, to nie je v kontexte iných letných opráv nič výnimočné. Táto oprava je však pre Bratislavu veľmi symbolická. Most SNP opravujeme po 45 rokoch. 45 rokov sa vozovka len plátala, komplexná oprava sa odkladala, a preto most vyzeral tak, ako vyzeral.

 Čítať viac (HN Online)
Logo Denník N

Prečo Bratislave chýbajú peniaze?

29.05.2017, Odkaz na článok

Podľa analýzy spoločnosti MarketLocator urobenej na základe počtu a pohybu simkariet v mobilných telefónoch, žije v Bratislave 666 000 ľudí. A ďalších 130 tisíc sem denne dochádza. Je to o 250 tisíc ľudí viac, ako eviduje štatistický úrad.

 Čítať viac (Denník N)
Logo Hospodárske Noviny

Ideme dopredu a chceme pridať

19.05.2017, Odkaz na článok

V týchto dňoch sa po roku opäť zišiel snem ZMOS-u. Keď som sa naň chystal, uvedomil som si, koľko sa toho za jeden rok v našom meste stalo. Podarilo sa nám dokončiť veľké projekty. Máme nový Starý most. Po 55 rokoch sme vrátili električku do Petržalky. Máme zintegrovanú mestskú a regionálnu dopravu. Máme opravenú promenádu. Darí sa nám otvárať už aj nové parky, čistiť verejné priestranstvá od reklamy a grafity. Opravili sme 50 kilometrov ciest. Po nekonečných rokoch je schválená regulácia parkovania. Otvorili sme a pustili sa do riešenia niektorých problémov, ktoré sa roky kopili, ale nikto sa nimi nechcel zaoberať. A to všetko pri znižovaní miery zadlženia mesta.

 Čítať viac (HN Online)
Logo Denník N

Bratislava má za sebou skvelý rok

23.12.2016, Odkaz na článok

Na záver roka 2016 sa chcem poďakovať všetkým vám, Bratislavčanom, za ukážkovú trpezlivosť a porozumenie, ktoré ste prejavili pri rekonštrukciách a reprezentačných akciách, ako aj za všetky vaše podnety a konštruktívnu kritiku.

 Čítať viac (Denník N)
Logo Denník N

Plním sľuby. Oprava ciest pokračuje

06.10.2016, Odkaz na článok

Je jasné, že sa všetky cesty naraz opraviť nedajú, ale po rokoch prázdnych rečí sa konečne viditeľne hýbeme. Môžem všetkých ubezpečiť, že v opravách ciest budeme pokračovať a po opravách hlavných mestských ťahov sa orientujeme na cesty v mestských častiach. Sme na dobrej ceste a pokračovať budeme aj počas nasledujúcich rokov.

 Čítať viac (Denník N)
Logo Denník N

Lepšie Trnavské mýto si zaslúžime všetci

28.09.2016, Odkaz na článok

Trnavské mýto patrí mestu. Jeho revitalizácia bola jednou z mojich priorít v predvolebnej kampani a je ňou aj v úrade primátora. Začali sme vec aktívne riešiť, skúmali sme možnosti, ako podchod zrevitalizovať. Najlepšou cestou sa ukázal byť dlhodobý prenájom, spojený s kompletnou rekonštrukciou, celkovou obnovou aj lepšou funkčnosťou pre ľudí.

 Čítať viac (Denník N)

Ostaňme v kontakte

Nechajte mi svoju e-mailovú adresu a magazín, prípadne iné dôležité novinky dostanete priamo do elektronickej pošty.