Téma: Električka v Karlovke

V skratke

Každý Bratislavčan dobre pozná, čo znamená trčať v zápche počas špičky. Jediným dopravným prostriedkom v našom meste, ktorého sa tento problém netýka, je električka. Práve preto považujem za jednu z hlavných úloh skvalitnenie a rozšírenie koľajovej dopravy. Zvyšujúci sa komfort cestovania zároveň motivuje ľudí viac využívať MHD. Aj tých, čo na ňu po skúsenostiach z minulosti zanevreli. Teraz čaká Bratislavčanov modernizácia električkovej trate, ktorá spája Karlovu Ves s Dúbravkou. Rýchlosť a pohodlie prepravy sa zvýši, hlučnosť sa zníži. Obnovia sa aj zastávky. A to je len začiatok.

 Viac detailov

Dúbravsko-Karloveskú radiálu zmodernizujeme od tunela pod Hradným vrchom po zastávku Damborského na začiatku Dúbravky. Hlavné mesto získalo už aj posledné zo štyroch potrebných stavebných povolení. A to po siedmich mesiacoch. Proces schvaľovania zdržalo jedno odvolanie ako aj dohadovanie sa o pozemky s LIDLom. Ten čas sme však využili na to, aby sme riešili zmeny zastávok, s ktorými ste nám pomohli aj vy svojimi nápadmi a postrehmi.

Je mi však ľúto, že napriek maximálnemu nasadeniu mesta existujú politici, ktorí si namiesto pomoci pri našej snahe skvalitniť cestovanie Bratislavčanom, prihrievajú vlastnú polievočku. S údivom počúvam najmä táraniny niektorých z nich, ktorí sa stoj čo stoj snažia presvedčiť občanov, že s modernizáciou radiály meškáme a nebude dokončená načas. Úmyselne tak dostávajú do omylu všetkých, čo sa na novú a komfortnejšiu električkovú trať, pochopiteľne, tešia. Využívajú tak lacné sľuby bývalého vedenia mesta. To si nereálne termíny výstavby doslova vycucalo z prsta. Zodpovední si pritom vôbec neuvedomili, že proces schvaľovania povolení prebieha bez toho, aby ho mesto z časového hľadiska mohlo akokoľvek posúriť.

Ja ako primátor však môžem dať všetkým Bratislavčanom slovo, že nedovolím trať rozkopať skôr, ako si budem istý, kedy sa projekt dokončí. Aby tak ľudia následky v súvislosti s dopravnými obmedzeniami pociťovali čo najkratšiu dobu. Súťaž na sedemkilometrový úsek sme vyhlásili v auguste, po výbere zhotoviteľa môžeme začať stavať. Cena zákazky bude približne 56 miliónov eur, len päť percent zaplatí mesto. Z eurofondov dostaneme 85 percent a desať zaplatí štát.

Okrem trate zmodernizujeme aj 12 električkových zastávok, podchody či osvetlenie. Najmä starších spoluobčanov určite potešia výťahy na zastávkach Botanická záhrada a Karlova Ves.

Ľudia z Dlhých Dielov nastupujúci na zastávke Molecova napríklad nebudú musieť nebezpečne prebiehať cez cestu, keď sa budú chcieť dostať do práce či naopak domov. Zastávka bude len jedna a teda spoločná pre električky a autobusy/ trolejbusy.

Dobu trvania modernizácie očakávame na 15 mesiacov a bude sa realizovať po etapách - štyri etapy. Chceme totiž, aby dosah dopravných obmedzení, s ktorými je potrebné rátať, bol čo najmenší. Počas prestavby, pochopiteľne, zabezpečíme náhradnú dopravu a pripravíme plán obchádzkových trás. Ľudí v štichu rozhodne nenecháme, ale je potrebné sa pripraviť na dočasný diskomfort, ale cena, ktorú občania takto získajú, stojí za to.

Prirovnal by som to napríklad k maľovaniu bytu či domu. Je to oštara, každý to chce mať čím skôr za sebou, ale výsledok väčšinou stojí za to. Pri trati v Karlovej Vsi sa chceme vyhnúť prešľapom predchádzajúceho vedenia mesta, ktoré vznikli počas modernizácie dúbravskej časti radiály. Objavilo sa po jej dokončení množstvo chýb. Našťastie, stavba bola v záručnej lehote, preto sme vyzvali zhotoviteľa na ich odstránenie. Urobíme všetko pre to, aby bola trať zmodernizovaná čo najrýchlejšie. Zároveň však nie v chvate a nekvalitne.

 Menej detailov
temy/elektricka-karlovka/ivo_elektricka_dscf1037.jpg

Najčastejšie otázky

temy/elektricka-karlovka/ivo_elektricka_dscf1045.jpg

Dobu trvania modernizácie očakávame na 15 mesiacov a bude sa realizovať po etapách - štyri etapy. Chceme totiž, aby dosah dopravných obmedzení, s ktorými je potrebné rátať, bol čo najmenší. Počas prestavby, pochopiteľne, zabezpečíme náhradnú dopravu a pripravíme plán obchádzkových trás. Ľudí v štichu rozhodne nenecháme, ale je potrebné sa pripraviť na dočasný diskomfort, ale cena, ktorú občania takto získajú, stojí za to.

Rýchlosť a pohodlie prepravy sa zvýši, hlučnosť zníži. Okrem trate zmodernizujeme aj 12 električkových zastávok, podchody či osvetlenie. Najmä starších spoluobčanov určite potešia výťahy na zastávkach Botanická záhrada a Karlova Ves.

Ľudia z Dlhých Dielov nastupujúci na zastávke Molecova napríklad nebudú musieť nebezpečne prebiehať cez cestu, keď sa budú chcieť dostať do práce či naopak domov. Zastávka bude len jedna a teda spoločná pre električky a autobusy/ trolejbusy.

Novinky k téme: Električka v Karlovke

blog/spitalska.jpg

Električka v Karlovke

15.02.2018, Článok

Každý Bratislavčan dobre pozná, čo znamená trčať v zápche počas špičky. Jediným dopravným prostriedkom v našom meste, ktorého sa tento problém netýka, je električka. Práve preto považuje mesto za jednu z hlavných úloh skvalitnenie a rozšírenie koľajovej dopravy.

 Čítať viac

Ostaňme v kontakte

Nechajte mi svoju e-mailovú adresu a magazín, prípadne iné dôležité novinky dostanete priamo do elektronickej pošty.