Téma: Hlavná stanica

V skratke

Brána do mesta. Tou je takmer v každej metropole vlaková stanica. Bohužiaľ Bratislava sa v tomto ohľade nemá čím pochváliť. Dlhodobo vyzývam vedenie železníc, aby zrekonštruovali budovu hlavnej stanice a tá sa konečne stala dôstojnou vstupnou bránou do Bratislavy. Mesto chce so železnicami spolupracovať, aby sme čo najskôr mali modernú, peknú stanicu, za ktorú sa Slovensko nebude musieť hanbiť.

 Viac detailov

Niektorí sa totiž mylne domnievajú, že budova stanice patrí do správy mesta. Nie je to tak. Tieto priestory patria štátu, resp. železniciam. Preto sa snažíme tlačiť na kompetentných, aby sa konečne rozhýbali. Pri rekonštrukcii stanice radi pomôžeme štátu ako nám len kompetencie dovolia.

Železnice teraz tvrdia, že vypovedaním zmluvy s bývalým nájomcom objektu sa im rozviazali ruky a môžu začať s rekonštrukciou budovy. Budem rád, keď tomu tak skutočne bude a namiesto dlhoročných sľubov prídu aj činy.

Už v predchádzajúcich rokoch sme na nikoho nečakali a podnikli sme kroky k revitalizácii Predstaničného námestia, dnešného Námestia Franza Liszta, ktoré máme v správe.

Mesto doteraz zrevitalizovalo šesťtisíc metrov štvorcových v okolí Hlavnej stanice za takmer pol milióna eur. Opravili sme vozovku, chodníky, vybudovali sme bezbariérové prechody. Námestie sa zazelenalo, pribudli nové odpadkové koše či lavičky. Vynovená je aj drevená konštrukcia smerujúca od budovy SAV k nástupištiam MHD na Hlavnej stanici. Tento rok máme v pláne vybudovať výťah k električkovému nástupisku, natrieť zastrešenie pri zastávkach MHD, vybudovať betónový podklad na zastávkach a tiež vymeniť verejné osvetlenie za LED technológiu.

Bohužiaľ, po príchode na magistrát sme museli vyťahovať aj nepríjemných kostlivcov zo skrine. Bývalé vedenie mesta ešte za éry pána primátora Ďurkovského uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Transprojekt, s.r.o., podľa ktorej mala najneskôr do konca roka 2016 Predstaničné námestie zrevitalizovať a odovzdať skolaudované objekty. Každý súdny človek si však vie urobiť vlastný názor sám. Investor za vyše šesť rokov žiadne projekty zrealizovať nedokázal. V podstate nevytvoril nič, k čomu sa v zmluve zaviazal.

Zmluva medzi hlavným mestom a spoločnosťou Transprojekt skončila, aktuálne od zmluvy s touto spoločnosťou odstúpili aj železnice. Verím, že spoločne dáme stanicu aj priestor pred ňou do stavu hodného 21. storočia.

 Menej detailov
temy/hlavna-stanica/predstanicne_namestie_1.jpg

Najčastejšie otázky

temy/hlavna-stanica/predstanicne_namestie_2.jpg

Niektorí sa mylne domnievajú, že budova stanice patrí do správy mesta. Nie je to tak. Tieto priestory patria štátu, resp. železniciam. Preto sa snažíme tlačiť na kompetentných, aby sa konečne rozhýbali. Pri rekonštrukcii stanice radi pomôžeme štátu, ako nám len kompetencie dovolia

Plánujeme vybudovať výťah k električkovému nástupisku, natrieť zastrešenie pri zastávkach MHD, vybudovať betónový podklad na zastávkach a tiež vymeniť verejné osvetlenie za LED technológiu.

Už v predchádzajúcich rokoch sme na nikoho nečakali a podnikli sme kroky k revitalizácii Predstaničného námestia, dnešného Námestia Franza Liszta, ktoré máme v správe.

Mesto doteraz zrevitalizovalo šesťtisíc metrov štvorcových v okolí Hlavnej stanice za takmer pol milióna eur. Opravili sme vozovku, chodníky, vybudovali sme bezbariérové prechody. Námestie sa zazelenalo, pribudli nové odpadkové koše či lavičky. Vynovená je aj drevená konštrukcia smerujúca od budovy SAV k nástupištiam MHD na Hlavnej stanici.

Obsah ktorý súvisí s hlavnou stanicou

Logo Denník N

Menej vykrikovať, viac pracovať

12.12.2017, Odkaz na článok

Keď táto vláda na náš podnet zapracovala vzťah k Bratislave ako k hlavnému mestu do programového vyhlásenia, vnímal som to nielen ako symbolický, ale aj prelomový krok. Ukazuje sa, že vzťah vlády a mesta môže byť aj konštruktívny, bez ohľadu na politickú príslušnosť. To hodnotím veľmi pozitívne, pretože to nebývalo zvykom. Po prvýkrát v histórii sa výjazdové zasadanie vlády uskutočňuje v hlavnom meste a ja som rád, že sa tak posúvame od symbolom ku konkrétnym veciam.

 Čítať viac (Denník N)
Logo Hospodárske Noviny

Do vlakoch a na Bratislavu

21.04.2017, Odkaz na článok

Minulý týždeň železnice vykonali testy železničných tratí na území Bratislavy. Testy ukázali, že ich veľká časť je využiteľná bez ďalších veľkých investícií: to je výborná správa pre všetkých, ktorí sa po Bratislave pohybujú. Zapojenie nevyužitých koľají do verejnej dopravy bola jedna z mojich programových priorít. Preto som rád, že po dvoch rokoch rozhovorov, rokovaní a stretnutí s ministerstvom dopravy a železnicami konečne prichádza ovocie a zapojenie koľají do verejnej dopravy je blízkou realitou.

 Čítať viac (HN Online)

Ostaňme v kontakte

Nechajte mi svoju e-mailovú adresu a magazín, prípadne iné dôležité novinky dostanete priamo do elektronickej pošty.